Já jsem se k Volvu dostal náhodou, když jsem se nudil na vojenském kurzu ve Vyškově a tak jsme s kamarádem zabíjely nudu touláním po bazarech. V té době jsem vlastnil krásného modrého Favorita, měl jsem ho moc rád, ale jakoukoliv radost z údržby časem zkazila rez která pomalu ale jistě auto požírala. Zařekl jsem se tedy ,že chci auto u kterého už nebudu muset řešit rezavění, zvlášt, když jsem zjístil jak to snižuje pevnost a tudíž bezpečnost vozu. Přemýšlel jsem o Peugeotu 405 - krásný design , to francouzi umí, ale ta poruchovost tam přeci jen byla a o té mne ujišťoval i zaměstnanec bazaru. Opravdu jsem nevěděl jaké auto vybrat a tak jsem se zaměřil na bezpečnost. Během pár rozhovorů jsem byl nasměrován na Volvo, no jo, ale , říkal jsem si, vždyť je to hrozně drahé !!! Není , ukázal mi bazarista cestu a zavedl k Volvu V40 Td - 1998 ve vínové barvě, kde vysela cedulka 149 000,-kč. To byl rok 2006. Sedl jsem si s respektem do vozu a zamiloval se. To byla ta lehčí stránka věci, teď jak přesvědčit a umlátit argumentama rodinu, která jednoznačně řekla - TY JSI ZEŠÍLEL - VOLVO - TO SE NEDOPLATÍŠ !!! - Jen můj otec se moc nevyjadřoval, ten už od mého mládí mluvil o Volvu, ale ještě si jej nekoupil, ne že by nechtěl, ale musí mít dodávku, kvůli převážení zakázek. Před moji přítelkyni ( žena ) jsem to tajil do poslední chvíle, auto jsem měl již zarezervované a tak jsem jednoho dne ráno řekl, že pojedeme na vílet do Brna. Žena něco čula, na to je velice bystrá, ale nezlomila mne , až těsně před bazarem. Pršelo a tak jsme se na něj koukaly za oknem kanceláře, kde byly již nachystané smlouvy. Slova, ne přílyš nadšené ženy která měla ráda Peugeoty - No, stejně jsi už rozhodnutý
Tak ,to mi tzv. prošlo celkem hladce a vezli si navoňené, dlouhé kombi domů.
O Volvech jsem nevěděl vůbec nic a bohužel motor - Renault se brzy ozval. Chvilku mne trápil a po půl roce těsně před velkým servisem včetně rozvodů, bohužel má žena ,když vezla dcerku do školky, uklouzla v zatáčce na ledu a sejmula protijedoucí novou Fábii. Obě auta byla na odpis, ale na štěstí se nikomu nic vážnějšího nestalo. Začala tedy honička na nové auti, potřebovali jsme jej rychle. Kamarád mne přesvědčil, ať už do Dieselu nejdu a tak jsme hledali benzínovou V40.
Po 14 dnech jsem měl pár tipů, jen jsem v té rychlosti a chaosu opomenul rozlišit spotřebu mezi Dieselem a Benzínem. V Praze byla jakási V40 T4 za 120 000,-kč r.v. 1998 - ČERNÁ.
Totiš,má tehdy tříletá dcera ,nám řekla, že máme koupit černé autíčko, že to se nekazí !
Jel jsem do Prahy z Pardubic, kde jsem v té době pracoval. Auto a jízda v něm mne uchvátila a byl jsme znovu zamilovaný, jen mi pořád vrtalo hlavou co to ta T4 je, ani paní, která mi auto prodávala to nevěděla, že prej by to mnělo být něco lepšího. Divil jsem se a zároveň si užíval té síly motoru, která v předchozím autě nebyla, ano po týdnu jsem to vše tady na Volvoforu zjístil a docela se těch informací až lekl. Počet koní pod mojí kapotou by asi nedala dohromady ani půlka vesničky ve které jsem bydlel ale rychle jsem si zvykl a vyšší spotřebu paliva oproti Dieselu vyrovnávaly pocity a zážitky v sedle tohoto ohře. Tak začalo mé sledování Turbo benzínových motorů a objevení dalších motorů T5, T6 a o úpravě R, myslím není důvod proč psát.
Můj cíl je jasný.
Přílohy: |
Volvo V40 T4 a.jpg [ 137.03 KiB | Zobrazeno 40650 krát ]
|
Volvo V40 T4 b.jpg [ 137.47 KiB | Zobrazeno 40650 krát ]
|
VOLVO V40 + VOLVO 240 a.jpg [ 149.06 KiB | Zobrazeno 40649 krát ]
|
VOLVO V40 + VOLVO 240 b.jpg [ 134.57 KiB | Zobrazeno 40649 krát ]
|
_________________ zakládám Muzeum nábytku o.p.s. - ___ muzeum.nabytku@gmail.comVOLVO_760__V6 GLE___1987 VOLVO_V40__1,9 T4___ 1998
|