Pan Google pomohl přeložil s té brožury : Filtr pevných částic (některé modely)
Některé automobily s dieselovým motorem jsou vybaveny filtrem pevných částic, který má za následek dodatečně účinné čištění výfukových plynů. Když je motor při běžné provozní teplotě (motor je teplý) probíha "regenerace" filtru automaticky, což znamená,že částice shromážděné ve filtru shořely a filtr je prázdný.
Regenerace trvá mezi pěti až deseti minutami. Během této doby se může mírně zvýšit spotřeba pohonných hmot .
Pro jízdu v zimě:
Pokud je vůz řízený často na krátké vzdálenosti v chladném počasí , pak motor nemusí dosáhnot provozní teploty. Toto znamená, že regenerace filtru pevných částic se nebude konat a filtr není vyprázdněny.
Když se filtr zaplní na cca. 80% , pak se objeví varovný text ENGINE SERVICE REQUIRED na displeji přístrojové desky.
Regenerace by měly být prováděny pravidelně v případě, že auto je často řízené na krátké vzdálenosti v chladném počasí, aby se zabránilo poškození funkce filtru.
• Start regenerace filtru za jízdy - pokud motor dosáhne normální provozní teplotu, nejlépe na silnici nebo dálnici. Auto by mělo pak přibližně jet minimálně 20 minut a stejnou rychlostí .
• Chcete-li odstranit varovný text po regeneraci - vypnout zapalování,odstranit klíč, počkejte alespoň po dobu tří minuty a zapněte zapalování znovu.
• Použijte nezávislé topení (na přání), v chladném počasí, takže motor dosáhne normální provozní teplotu rychleji.