www.svedsketanky.cz http://volvowww.svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení http://volvowww.svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=37&t=384 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | flaksy [ ned 18. říj 2009 21:35:10 ] |
Předmět příspěvku: | Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
Automaticka klimatizace - na displayi je AUTO KLIMA a zaroven je A/C ON - zelena - o zapinani kompresoru a jeho vytizeni za tebe rozhoduje "pocitac" (takze to je dobra volba - nejlepsi varianta pro udrzeni pohodoveho prostredi, promenne namahani systemu klimatizace podle potreby) Manualni klimatizace na displayi neni AUTO KLIMA, ale A/C je ON - zelena ... kompresor stale bezi a udrzovani teploty je v rukou cloveka (spatna volba, staly napor na system klimatizace) Vypnuta klimatizace - na displayi neni AUTO KLIMA a zaroven A/C je OFF - oranzova - kompresor je vypnuty, bezi pouze klasicka ventilace (dostatecne na zimu, nutne pro jizdu s otevrenym stresnim oknem ci jinymi okny, system klimatizace neni vubec namahan) Vypnuta klimatizace - na displayi je AUTO KLIMA a zaroven A/C je OFF - oranzova - kompresor je vypnuty stale, auto se snazi udrzet navolenou teplotu bez vypomoci kompresoru. V menu nastaveni vozidla je u klimatizace moznost nastaveni jak casto ma menit vzduch v kabine vozidla. Jsou 3 moznosti na vyber: - vynuto - normalni (kazdych 12 minut) - standartni nastaveni - caste (kazdych 5 minut) Otazka: Proc se i v zime zapina kompresor? Odpoved: Pokud na displayi sviti AUTO KLIMA, tak zaroven s tim je A/C ON. Nicmene fukce AUTO KLIMA zapina a vypina kompresor podle potreby (teplota, vlhkost v interieru - ano i to, kvuli mlzeni skel) a udrzuje nastavenou teplotu, klima. Proto napr. pri ofuku celniho skla se zapne kompresor a pomoci sucheho vzduchu se okno rychleji odmlzi. Dale pokud by teplota v interieru prekrocila nastavenou hodnotu, pomoci chladneho vzduchu se to zase ochladi a diky suchemu vzduchu se predchazi mlzeni skel. Samozrejme vytizeni kompresoru a i frekvence jeho zapinani je nizsi nez v lete, kdy je potreba poradne chladit. Otazka: Proc mi klimatizace v rezimu auto v prochladlem aute zprvu vubec nefouka? Odpoved: Pokud by teplota foukaneho vzduchu dale mela ochlazovat interier, tak klima foukat nebude. Zacne foukat, jakmile foukany vzduch bude mit teplotu takovou, aby aspon trosku ohrival interier. I v treskutych mrazech otazka minuty. Otazka: Proc je dobre cas od casu koustet kompresor klimatizace? Neni zbytecne ho zapinat? Odpoved: Chladici medium obsahuje mazaci slozku. Tim padem je dobre to nechat obcas protahnout okruhem. Dochazi tak i k udrzbe systemu. Dale pokud je sepnuty kompresor, vzduch foukany do vozu je sussi, tj rychleji odmlzuje okna. Aktualizace: 10.2.2010 - brzy bude prevedeno do PDF navodu |
Autor: | Pavluňa [ pon 19. říj 2009 0:19:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
Uz jsem myslel,ze na neco zapomenes,ale to ty ne tento popis je lepsi nez v manualu a to nekecam |
Autor: | flaksy [ úte 22. pro 2009 8:23:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
Menší poznámka ... v třeskutých mrazech jsem si všiml v režimu AUTO KLIMA, že dokud by auti foukalo studený vzduch a ochlazovalo tak interiér, tak raději nefouká vůbec a počká minutku až bude foukat aspoň vlažně a pak teprve začne. Což se u jiných aut nevidí, aspoň jsem se s tím nesetkal ani u AUDI, BMW, nebo třeba sesterského Fordu C-MAX ... kde jsem si i rejpnul do kamaráda, jestli nemá díru v podlaze, že mi na nohy fouká studený vzduch (jsem to ale svině co? ) |
Autor: | radosb [ čtv 31. pro 2009 1:11:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
suhlasim s popisom v zime klima vypnuta, drahy freon |
Autor: | wrbics [ čtv 31. pro 2009 8:02:53 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení | ||
radosb : právě , že je freon drahý , tak je dobré , když už jí v zimě nepoužíváš , tak jí jednou za čas zapnout , aby se system promazal . Chladící medium obsahuje olej , který Ti promaže celou soustavu , zabrániš tím vysoušením hadic a těsnění systemu. A navic Ti klíma v zimě pomuže k rychlejšímu odmlžování oken a náběhu topení . Zbavuje se vlhkosti ve vzduchu , při použítí tlačítka "Defroster" , pro rychlejší odmrazení předního okna , se Ti klíma sepne . A funguje to dost dobře .
|
Autor: | Guru [ čtv 31. pro 2009 17:40:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
Mne by zaujímalo či vôbec kompresor klímy pracuje? v zime keď mám zapnutú automatickú klímu na napr. 24C?? má sa zapínať a vypínať tak ako v lete pri ochladzovaní?? lebo to jeho typické cvakanie ako sa zapína a vypína elektrospojka v zime vôbec nepočujem. radosb: Je to tak, mal som tiež haluz či mi náhodou neodišiel termostat keď bolo -17C a teplota motora nechcela dosiahnuť optimum, ale pri tom kúrilo výborne! ale keď som stal na mieste a pustil kúrenie na 28C tak mi ešte viac klesla teplota motora. To je normálne. Ak chceš aby ta ihlička teplomera bola v strede počas veľkých mrazov stačí zopár krát jazdiť s turbom napr. dupnúť na to v trojke do tých 3500 otáčok, stačí raz a uvidíš že sa teplota motora dostane na optimum, a aj tam zostane |
Autor: | radosb [ čtv 31. pro 2009 19:46:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
to hej ale z dovody setrenia nevytacam motor kym nema optimalnu teplotu,takze kym sa nenahreje nevytacam ho je to sice ok ze nahrejem motor ale bojim sa aby som mu viac neposkodil....necham si poradit |
Autor: | wrbics [ čtv 31. pro 2009 21:03:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
radosb : tak jestli používaš to tlačítko , tak to právě spíná klimu . A proč to pro klimu není dobre ??? Všude píšou , že to právě proluftuje soustavu a taky , že to pomáha topení ,.. což jsem si vyzkoušel , že když jí máš zaplou na auto tak jde rychleji teplej vzduch než bez ní . Jinak taky nehoním motor, dokuď není na třetí čárce a to jen když je třeba . Guru - když to zmáčknu tak to klasické "prdnutí"spojky slyším , ale při jízdě na auto to neslyším , to jsem nepozoroval ani v letě . Jen když stojím a pustím klimu . |
Autor: | Dekky [ čtv 31. pro 2009 21:26:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
ja som nazoru,ze klimu treba mat na auto pustenu celorocne. urcite je to lepsie,ako ju pol roka nepouzivat a potom na jar zapnut. vlastne kvoli tomu som chcel auto s automatickou klimou,aby som sa nemusel starat o chladenie ani kurenie. aj vcera som ju hned Pavluňovi pustil ked mi zveril auto, nech sa mu to preluftuje. spojku nepocujem vobec. iba pri nastartovani to cvakne. |
Autor: | radosb [ čtv 31. pro 2009 23:13:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
s tym tlacidlom som srandoval samozrejme viem naco sluzi,a klimu pouzivat nebudem,luftovat ju samozrejme luftujem ked nie pri kazdej jazde tak na kazdej druhej, inak vsetkym stastny Novy rok a vela kilometrov s Vasimi volvickami bez nehod a poruch |
Autor: | Pavluňa [ pát 01. led 2010 17:13:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
Dekky: to jsem si ani nevsim v zime mam nastaveny vzdy na AUTO rezim,ale A/C je off Jinak lufotvani praktikuju tak 3x do tejnde a na jare se stejne chystam na vymenu naplne a oleje v kompresoru + vycisteni |
Autor: | radosb [ pát 01. led 2010 20:16:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
ja zatial iba filtre menim a asi nasi freon este nebude treba, |
Autor: | radysek [ úte 27. dub 2010 0:47:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
GURU: Mne by zaujímalo či vôbec kompresor klímy pracuje? v zime keď mám zapnutú automatickú klímu na napr. 24C?? odpoved: jakmile klesne teplota k bodu mrazu vypozoroval jsem cca 2 C, tak se kompresor nesepne, ochrana proti zamrznuti Pavluna: nechci Ti brat iluze, ale olej urcite z klimatizacniho systemu nedostanes, ze systemu maximalne odsajes "freon" ale olej nemas sanci.. a pozor nato s pridavanim oleje do systemu, pokud Ti system nikde vyslovene neunika, tak vubec zadnej nepridavat, jen odsat, vyvakuovat a znovu napustit s pravnou hmotnosti.., prilis oleje v systemu skodi.. |
Autor: | Guru [ úte 27. dub 2010 11:34:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
Autor: | wrbics [ úte 27. dub 2010 12:01:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
radysek : jak píše Guru , absolvoval jsem to letos na jaře a ta mašina to tak psala i ten borec to tak říkal ??? |
Autor: | radysek [ úte 27. dub 2010 16:21:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klimatizace S40II / V50 - přehled a nastavení |
jsem si tim jisty na 100% uplne stejne jsem jako vy kdysi reagoval u cloveka co dela u ceskeho zastoupeni dominick hunter a ten mi dokonce rekl, jestli jednou nekdo prijde nato jak dostat ten olej ze systemu, tak bude bohatej.. podle jeho slov se ma davat olej do systemu kdyz je kompresor uplne novej a u aut, kde diky netestnosti kompresoru vydrzi napusteni pouze jednu sezonu, udajne pokud je v systemu moc oleje muze dojit k tomu, ze nebudou vyrovnane tlaky jednotlivych vetvi a muze dojit i ke zniceni kompresoru, diky pretlakovani.. cituji jeho slova.., ale jestli vam tam dali 2 ml, tak to je temer nic a niceho bych se nebal |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |