Jelikož jsem kdysi sliboval, že sepíšu postup koupě turbodmychadla tak, sice se spožděním, naplňuji svůj slib.
Takže jedná se o Turbo na
Volvo 850 T5 2.0 155kw B5204TMusíte se rozhodnout zdali chcete
Turbo zrepasovat nebo koupit úplně nové nebo koupit použité.
1. Repase starého Turba- Pokud jste se rozhodli pro repasi nevidím na tom nic špatného ovšem pokud turbo už vůbec netlačí je velká šance, že je zničen hřídel a repase už nebude možná.
Pro repasi doporučuji firmu Turbocar s.r.o -
http://www.turbocar.cz- V době mého průzkumu byli v ČR nejlevnější (a myslím, že stále jsou)
- Jednání velice slušné a snaží se vám vyjít co nejvíce vstříc.
- Cena repase se pohybovala v lednu 2010
6000kč bez DPH-
Repase je provedena do tří pracovních dnů, co turbo dojde do turbocaru.
Co repase obnáší(citace s Turbocaru)Zárukou kvality opravy je, že rotor turbodmychadla je před montáží samostatně dynamicky vyvážen. Dále naše firma vlastní i speciální zkušební zařízení jediné v ČR na kontrolu funkce ložiskového středu - MRV 2. Při této zkoušce se vyhodnocují otáčky rotoru, určí se hodnota vibrací rotoru, ověřuje se těsnost ucpávek na únik oleje a provede se krátký záběh ložisek. Při zjištění vyšší hodnoty vibrací (pro daný typ turbodmychadla), provede pracovník na této sestavě úběrem materiálu dovyvážení kola kompresoru. Takto opravený a zkontrolovaný ložiskový střed má obdobnou životnost jako nové turbodmychadlo.Klady - levné, rychlé, bez větších problémů
Zápory - Repase nemusí být možná - dozvíte se to až po rozebrání turbodmychadla ovšem z Turbocaru vám turbo pošlou bezplatně zpátky
2. Koupě nového Turba- Pokud se rozhodnete pro koupi nového turbodmychadla, rovnou je třeba si uvědomit, že to bude na delší dobu. Nehledě na to, že je potřeba umět trochu anglicky a mít účet na eBay (nebo to můžete udělat jako já a někoho jenž vlastní účet na eBay požádat o pomoc - tímto děkuji uživateli
Philip )
- Rovnou zapomeňte na české obchody turbo na mé auto stálo v japonsku v přepočtu 8000kč s poštovným 10 000,- s DPH. U nás se ceny pohybují na
17 500,- (cena přes turbocar bez DPH - dodání do tří dnů) a někteří si až směšně řekli o částku
21-24000,- (bez DPH) - v tomto zklamal Kučera z SAABTUNING.cz
- Já doporučuji z vlastní zkušenosti tento japonský eshop Kinugawa turbo co je na ebay - http://stores.shop.ebay.co.uk/KINUGAWA- ... QQ_armrsZ1- Po té co si vyberete svůj typ turbodmychadla, tak se dá domluvit s prodejcem ať sníží cenu na faktůře. Takže budete platit i menší DPH a CLO.
Ovšem pozor!
Pokud cenu snížíte moc, nebo se domluvíte ať to pošle jako GIFT tak nejen, že ztrácíte nárok na pojištění, pokud se balík někde po cestě ztrátí, ale také to může být podezřele českým celníkům, kteří můžou zásilku stopnout a dožadovat se dokladu o ceně kolik výrobek stojí - což v lepším případě bude znamenat týdenní spoždění na české celnici nebo dokonce totální stopnutí zásilky, dokud nezaplatíte celou částku z původní prokazatelné ceny.Proto já radím cenu snížit na, v přepočtu,
5000kč. Je to kompromis, který celníci zbaští a CLO a DPH nebude tak hrozné (pokud tam bude 20$ tak to celníci jistojistě otevřou a provrtají, jelikož je to hranice, pod kterou se CLO neplatí (tuším) a na to jsou už zvyklí.)
Bez dalších průtahů - mě vyšlo turbo z tohoto eshopu na
12 000,- se vším všudy (turbo, pošta, CLO, DPH) Turbo došlo v pořádku velice pěkně zabalené. 3 dny cestovalo Turbo z Japonska do ČR a cca 5 dnů tvrdlo na České celnici + 1 den než doputovalo turbo ke mně domů.
Celkem tedy 9 dnů.
3. Koupě použitého Turba- Toto je nejlevnější varianta, ovšem taky riskantní.
Můj názor je takový. Pokud jeté turbo seženete do 2000kč tak bych to zkusil a nechal ho zrepasovat. Dražší nemá smysl, jelikož nikdy nevíte do čeho jdete a prostým pohledem nezjístíte zdali je turbo OK či ne.
Malinká rada jak si pomoct při koupi:Doporučuji důsledně zkontrolovat vůle na hřídelce, axiální vůle tj. vůle ve směru hřídele musí být téměř
minimální, radiální vůle tj. vůle hřídele doprava doleva je norma cca 1 mm.
Dále nesmí být nějak posekané lopatky turbodmychadla.
Nejlépe by bylo, kdybyste mohli turbo, které zakoupíte následně do týdne vrátit - mezitím byste ho poslali do turbocaru na zjištění stavu hřídele - její stav totiž nezjistíte pouhým pohledem.
********************************************************************************************
Pří výběru správného typu turba Vám moc nepomůže jen název, v mém případě
TD-04HL-13G, ale musíte hledat podle celého čísla, v mém případě TBD číslo bylo
MHI 49189-01410, divili byste se totiž kolik typů turb na 850 T5 existuje a pokud si nejste jistí zdali Vám bude pasovat, řiďte se tímto číslem. Pro jistotu uvádějte název i číslo, co jsou napsány na štítku na turbu.
Tak to je asi tak vše, snad to někomu pomůže a pomůže vyhnat brouka z hlavy.