26. února 2018S dovolením bych si tu poznamenal, že jsem debil a zase jsem nechal klíčky v zapalování... Naštěstí jen 4 hodiny, ale v té -17 kose se mi to málem vymstilo. Musím při příjezdech domů více myslet
Volvo nicméně nastartovalo
Takže klobou dolů...
1. března 2018Tak pro uchování pro porovnání v dalších letech přidávám dnešní start. Nafta Eurobit, žádné aditiva. Venku -20,7 (auto ukazuje tepleji skrze chvilku svítící slunce). Cca 8 vteřin žhavení, 4 vteřiny startování. Opravdové výzvy pro Volvo očividně začínají hluboko pod -20 a daleko po 400 000
14. března 2018Výměna xenonových výbojek. Tak operace hotova, díky Todovi za konzultaci přes SZ. Bylo to celkem v pohodě až na jednu stranu, kde se mi výbojka nedařil dostat z těch pacek.
Je to zdá se mi více do žluta oproti původním, které ale taky byly 4300. Ale uvidíme večer.
Koupil jsem nakonec origo Philipsy.
Jinak mrtvý xenon byl Philips, ten druhý nevím. Měl na sobě jen nálepku bez dalších popisů. Tak že by Osram nebo čína.
19. března 2018Tak jsem nečekal aktualizaci tak brzo... Ujel jsem od výměny cca 300km. No a levý xenon přestal svítit (měněno bylo kvůli pravému). Zkusil jsem vrátit zpět původní výbojku i vyměnit pojistky (jak v motorovém prostoru, tak v kabině), ale nic nepomohlo...
VDASH píše: CEM-8D02 - Zapalování lampy a vysoce-nasedl zastaví (brzda) žárovky Signál, příliš vysoká/Signál chybí
---
Tak jsem to připojil i na Vidu, říkal jsem si, jestli se v překladu něco neschovává. A jestli jsem to pochopil dobře, tak s předním xenonem ta chyba nemá nic společného
Takže světlo nesvítí a jediná chyba co je, tak je oranžový trojúhelník a nápis na palubovce...
Edit: Pojistky jsem kontroloval/měnil ty klasické - tj. v motorovém prostoru č. 17 a 18 a v kabině č. 1. V hlavních se nevyznám, mohou mít některé vliv?
Edit2: Ještě info - nestalo se to za jízdy - ráno příjezd do práce OK, odpoledne při odjezdu nesvítilo světlo už před nastartováním.
20. března 2018Tak vyřešeno, je to balast. Po přehození se to potvrdilo. Díky martinovi za konzultaci přes SZ. Divné ale je, že se to stalo chvilku po výměně výbojek. Ale možná to je náhoda...
29. března 2018Tak dnes opraveno, nebyl nějak čas
Vše vyřešila výměna balastu za podle mne slušných 1350,- včetně PPLka. Díky hlavně za bleskovou dopravu do druhého dne. Fakt bodla vzhledem k tomu, jak jsem to odkládal. Takže na velikonoční akci PČR jsem připraven
Dnes už jsem se musel jedné hlídce preventivně vyhýbat.
3. duben 2018Tak aby nebyla nuda, tak se mi 2 dny zpět stala zajímavá věc.
Chci nastartovat, otočím klíč na II, čekám na žhavení... a auto komplet celé zhasne. Otočil jsem tedy klíč zpět na 0 a opět na II, opět chvíli počkal na nažhavení, nastartoval a vše OK. Jediný následek byly vynulované hodiny a zamkl se sám kufr
Vzhledem k teplotě palubního teploměru 3 stupně to asi CEMkou není (navíc dle VIN nespadám do krizových sérií). Baterka je taky utažena dobře. Takže asi nějaká elektronická anomálie či apríl. Nicméně zajímavé a nechám si to tu jako záznam, pokud by se to někdy opakovalo.
16. duben 2018Tak ve středu půjde S80 na servis ke Kubovi do Hradce nad Moravicí.
V plánu je:
- vůle klimaspojky (klasické příznaky minulé léto)
- komplet rozvody (blíží se interval ve 400 000)
- výměna palivového filtru (preventivně)
- doplnění aditiva do převodovky a kontrola hladiny oleje
- kontrola hadic apod. (vzhledem k dřívější ECM 6805 chybě)
- celková kontrola (podvozek apod., zda není třeba něco vyřešit)
Plus dnes objednávám letní pneu R17 225/50. Po skvělých zkušenostech ze zimní sezóny to bude opět Tomket.
27. duben 2018Tak servis již proběhl. Tímto ještě jedou díky Kubovi - vše bylo jako vždy super. Vůle klimaspojky je OK, takže uvidíme co v létě a jestli není špatný magnet, respektive cívka. Rozvody a vše okolo také komplet vyměněny. Palivák také a auto teď jede pocitově lépe, předtím se mi zdálo, že jsem v průběhu výrazné akcelerace cítil občasné nepatrné zaváhání. To je teď pryč. Navíc jsem tím preventivně připraven na další zimu
Aditivum také doplněno, včetně nějakých provozních kapalin. Celková kontrola dopadla OK a vše je v pořádku
Jen dvouhmota se ozývá, půjde na řadu pravděpodobně příští rok. Nějaké to Chorvatsko na otočku ještě musí zvládnout
Další aktualitou je, že dorazily pneu. Po velmi kladné zimní zkušenosti je to opět Tomket. Měli na výběr 1. a 3. generaci, rozdíl v ceně téměř nula. Vzal jsem nakonec 3. gen. vzhledem k tomu, že se mi na obrázku více líbil vzorek
Tak uvidíme... Až bude čas na přezutí a trochu pojezdím, dám reference.
13. květen 2018Včera S80 pokořila 400 000
Fotku jsem házel to tématu s kulatinami. Jak jsem psal, ještě stovka a konečně bude motor správně zajetý.
Kousek výše jsem psal o zajímavé věci, která se mi stala na Apríla - auto po otočení klíčkem naběhlo, ale při pokusu o nastartování "elektronická smrt" a auto bez života. Toto se mi stalo ještě někdy na konci dubna před nákupákem - auto pak na cca 2 minuty bylo úplně mrtvé, ale poté jako zázrakem vše OK.
Vzhledem k tomu, že jsem skrze výměny xenonů a balastu procházel snad celou běžnou kontrolní rutinu elektriky, jsem celou věc nijak aktivně neřešil a pomalu se připravoval na nějaký větší problém s CEM či něčím takovým. Nicméně se dnes stalo opět to samé - a to dokonce 2x po sobě. S tím, že jsem nakonec vůbec nenastartoval. Tedy - pokud o start = auto bez elektriky. Cca 2 za 2 minuty naběhlo, opět pokus o start a auto bez elektriky
Takže jsem se pustil do kontroly všeho... A světe div se, chyba nebyla v autě, ale ve mě
Chybu jsem našel velmi rychle...
Nějakým záhadným způsobem se uvolnil + kabel u baterky a na kontaktu baterky jen ležel. Vím přesně, kdy se to stalo - když jsem měnil balast v noci. Nicméně není to tak, že bych baterku nezapojil, ale svorku jsem špatně utáhl. Utahoval jsem ji jen šroubovákem s nástavcem na ořechy a to pravděpodobně bylo málo a za těch pár najetých tisíc se spojka vyklepala, až se od kontaktu úplně odpojila. Takže utaženo klasicky golou a vše vypadá OK. I tak je mi sice záhadou, jak se to při utažení šroubovákem "co to šlo" mohlo vypojit, ale možná jsem měl ten ten malou sílu v rukou
Nicméně šroubů jsem se na autech už něco nautahoval a něco takového se mi stalo poprvé. Pokud nemám momenťák, tak na stupnici "málo utaženo-akorát utaženo-moc utaženo", se vždy snažím držet pravé strany spektra - tzn. někde mezi akorát a trošku více.
Zajímavé, že se mi problém se startem stal jen párkrát a že to bylo právě u startování. Že by v případě výpadků kontaktů baterky při jízdě např. na hrbolech vše stíhal táhnout alternátor? Ale zase že by se neukázala žádná chybová hláška?
Nicméně teď už můžu alespoň v klidu spát. Někdo se třeba pobaví, někdo si pokroutí hlavou
17. května 2018Konec května se blíží a já nestíhám - takže dnes přezuto na letní. Pokud bude čas, tak brzy bude pozdnějarní dekontaminace laku a vosk
Na těch 17 to auto jede daleko lépe a příjemněji... Možná by nebyly zlé ani na zimu
Sundané zimní Tomkety byly fakt super a za zimu mne nezradily. Celkem mne vzhledem k jejich dobrým jízdním vlastnostem překvapilo, že za zimu ubyly snad o 0,5mm, a to i přesto, že jsem jim i v těch teplotách kolem 30, co teď byly, dával na dálnici často co proto.
VOLVO2018.jpeg [ 145.15 KiB | Zobrazeno 83418 krát ]
1. září 2018Tak se mi nasbíral nějaký servis. Něco málo už mám nakoupeno, ale zatím jsem se k tomu nedostal. Snad stihnu v průběhu tohoto měsíce. Bude se dělat:
- komplet přední brzdy (asi ATE),
- výměna jezdců pravého předního okna (už mám origo),
- výměna oleje + filtru (ještě asi 1500 zbývá, ale to je tu hned. Po experimentu s 10w40 se vracím k 5w50),
- výměna/servis senzoru pedálu spojky (klasická chyba ECM-930A - občas hodí chybu a vypne tempomat).
14. října 2018Jinak o víkendu proběhl avizovaný servis. Vše šlo hladce, až na pravý brzdový třmen, kde pístek šel zatlačit nejdříve bez problémů, ale poslední 4mm, které jsem potřeboval, byly porod. Rozdělávat třmen se mi nechtělo, takže jsem na té pravé straně nakonec nechal asi hodinu jen na to, abych ho rozpohyboval. Ale povedlo se a vše je OK
S brzdama jsem si nakonec fakt pohrál a všechno pořádně vyčistil, takže jsem na to nechal dost času.
Celkem tedy proběhlo:
- výměna předních kotoučů (305mm ATE),
- výměna předních desek (keramické ATE),
- výměna plastových jezdců okna spolujezdce,
- vyčištění senzoru spojkového pedálu,
- výměna oleje a filtru (vrátil jsem se k 5w50 od Mobil 1).
S vyčištěným senzorem jsem zatím najel jen asi 20km. Ale neozval se, takže to možná pomohlo. Uvidím zítra.
Jako tip k jezdcům oken přidávám, že jsou shodné s BMW. Takže je pořídíte ve skoro každém obchodě s autodíly. Měl by to být stejný výrobce, jako u origo. Cena byla (pokud si dobře pamatuji) 75 Kč\ks.
Když už jsem byl v tom, využil jsem poslední hezké dny a provedl také kompletní čištění laku a údržbu plastů.
EDIT: Tak už jsem spínač pedálu spojky otestoval na 50 km jízdě, při které se před opravou vždy někdy v průběhu vypnul. A tentokrát nic, takže pravděpodobně vyčištění pomohlo.
25. říjen 2018Tak keramika od ATE už nikdy. Bohužel jsem až teď tady na fóru dohledal informace s podobnými zkušenostmi ostatních. Tak snad to také někomu pomůže a ušetří starosti.
Prvních 200 km OK. Ale po nich začlo pískající peklo (upozorňuji, že jsem brzdy velmi šetřil). Pískání tak hlasité, až jsem se v koloně styděl při pohledech souběžně jedoucích řidičů. Vše jen v malých rychlostech, obvykle kolem 20, někdy až 40. Kola nehřály ani nic podobného. Auto nepřibržďovalo.
Abych s tím něco udělal, shodil jsem opět brzdy, vyčistil, zkontroloval ještě jednou pístky... Vše OK. Jemně jsem srazil i hrany desek. Proběhla samosebou i kontrola, zda kotouč nedře o štít atd... Po nasazení naprosto bez změny. Najel jsem především na rychlejších cestách dalších cca 600km a bez změny. Město = peklo. Rozhodl jsem se tomu dám poslední šanci a nechal jsem brzdy zahořet, ale nepomohlo. Tento týden jsem celkem rozlítaný a tak jsem to nestihl řešit, navíc jsem jezdil skoro jen služebákem. Včera jsem za týden poprvé sedl do Volva a samosebou pořád pískalo. Dopískal jsem tedy domů.
Dnes jsem sedl to auta... a ticho. Nechápu. Asi 1000 km trvalo, než si to sedlo. Nicméně toto jsem nikdy nikde nezažil a stačí mi to pro zavržení ATE keramiky. Zažít už to nechci