Tak jsem si prave privezl auticko z Brna domu a konecne opraveny. Timto doporucuji vsem majitelum V50, 1.6D zkontrolovat remenici klikove hridele, tak abyste nedopadli jako ja. Remenice neni totiz jen kus zeleza a kdyz se podela, muze nadelat slusnou rotiku. O co jde a jak to poznat:t
Jiz delsi dobu (skoro pul roku) se mi nepravidelne po nastartovani z prave strany motoru ozyvalo takove klepani zavisle na otackach motoru (cca. od 2000 ot. vis). Proto jsem zajel do servisu a bylo mi receno, ze se jim nezda napinaci kladka plocheho remene, vymenila se a nasledne i remen. Bohuzel cvakani se objevovalo dal, ale dost nepravidelne. Proto jsem odvezl auto primo do Volva, nechal jim ho tam pres noc a at se na to rano podivaji. Druhy den mi bylo auto vraceno s tim, ze je vse v poradku a ze je to "normalni Fordacky zvuk". Jezdil jsem dal, ale zvuk stale trval, cca. 2 minuty po startu pak to ustalo. Nasledne jsem vypozoroval, ze zvuk je mnohem vic intenzivni, kdyz je plochy remen mokry (napr. po umyti auta). Jel jsem tedy do servisu a tam mi vymenili remen (jako reklamaci). Pak byl nachvilku klid. Mezi tim mi napsal na Volvoforu Rokkor, ze se mel neco podobneho a ze se mu pak rozpadla remenice. S kamaradem jsme se na remenici podivali, ale nic zvlastniho nam na ni neprislo, tudiz jsme to vyloucili. No a minuly vikend jsem jel na Moravu a najednou auto zacalo cvakat silneji a silneji az z nej zacal vychazet zvuk jak z rozbrusovacky. Pak se zacalo od remenice kourit a bylo to jasne... Byla to remenice... Autiko jsme museli nechat odtahnout do Brna do servisu. (Od prvniho vyskytu do rozpadnuti jsem ujel cca. 12000 Km)
Co to stalo:
2000.- remenice
400,- plochy remen
900,- cidlo otacek
1100,- remenice rozvodaku (bo je na ni paska pro cidlo otacek a ta byla poskozena - tezko rict, jak se poskodila, jestli sundavani remenice nebo tim, ze se velka remenice kmitala do stran a brala sebou co ji prislo pod cestu - cidlo otacek, plastova ochrana rozvodu
5 hodin prace.
Vim o dvou lidech s 1.6tkou (Rokkor a Pavluna) a oba uz maji remenici menenou. Na ford foru se to taky stalo par lidem a znamemu co ma Peugeta se to stalo taky.
Proto se asi jedna o beznou zavadu a preventivne bych doporucil vymenu pri 100000km udelat, nebo remenici alespon poradne zkontrolovat. Fakt nechapu, proc toto ve Volvu nezkontrolovali Jinak autiko bylo na oprave v AMBO Kobylnice u Brna. Byli velmi vstricni (auto si vzali do opravy v nedeli a v nedeli mi ho taky vydali a tudiz jsem si nemusel brat dovolenou - jsem z Prahy). Nahradni dily maji fakt levne a bylo videt, ze se snazi muj problem rychle vyresit. Proto doporucuji tento servis.
Zde je ukazka jak to vypadalo po rozpadnuti: